Wednesday, November 13

Masalah Produk SHAKLEE yang Sengaja Dirahsiakan



1. Semua produk SHAKLEE di kilangkan di Amerika Syarikat.
Sebab semua produk SHAKLEE dikeluarkan dengan kawalan ketat. Memang sangat strict untuk menjaga kualiti produk dikeluarkan. Mungkin belum terbuka lagi rancangan untuk buka kilang di Malaysia.

2. Isu Halal. 

Antara masalah yang paling banyak kita dengar tentang produk dikeluarkan negara bukan islam ni ialah HALAL ke? Betul kan? Tak kiralah sebagus ana produk tu, kalau tak halal memang haram lah dimakan orang islam.

Setiap yang haram dan menjadi darah daging itu neraka tempatnya. Menyedari sentimen dan sensitiviti orang isalam tentang isu halal, SHAKLEE telah mendapat pengesahan halal dari badan pensijilan halal diiktiraf oleh JAKIM Malaysia.


Lagipun majoriti produk daripada sumber tumbuhan. Satu satunya produk yang menggunakan haiwan sebagi bahan mentahnya adalah Kolagen SHAKLEE. Dibuat daripada sisik ikan merah yang tinggal dilaut dalam. Kolagen yang tahan lasak dan berkualiti tinggi untuk menegangkan kulit.


3. Produk SHAKLEE ni ada yang berbau tidak best dan tidak cantik warnanya. 

Contohnya vitamin B Complex SHAKLEE mempunya bau yang agak kuat dan warna yang kurang menarik. Lebih lebih lagi jika kita letakkan disuhu bilik. Produk kecantikan kulit SHAKLEE dengan jenama Nutriwhite pun tak sewangi produk lain dipasaran.

Kalau produk keluaran syarikat lain, ada yang berbau wangi dan rupa yang berwarna warni. Menarik dan cantik dipandang mata. Persoalannya kenapa SHAKLEE tak tambah pewarna dan penwangi dalam produk keluaran mereka?


Oleh sebab SHAKLEE nak kekalkan khasiat dari bahan yang 100% semulajadi dan tanpa bahan kimia, jadi terpaksa tak letak pewarna dan pewangi tu macam produk lain dipasaran.


Lagipun semua produk SHAKLEE diproses dari bahan asli, ada sesetengah brand diluar diperbuat daripada vitamin sintetik.


4. Susah nak beli produk SHAKLEE, tidak dijual di farmasi. 



5. Produk SHAKLEE cepat rosak dan tak tahan panas.

Vitamin dan produk produk lain keluarannya seperti vitamin B compleks dan omega guard tak boleh terdedah dengan suhu tinggi dan udara pada masa yang lama.
Sebab semua produk ni dibuat tanpa pengawet dan bahan kimia. Semua dari bahan semulajadi. Sebab tu seelok eloknya letakkan di dalam ruang chiller peti sejuk. Jangan biarkan vitamin SHAKLEE ditinggalkan didalam kereta semasa cuaca terik. Zat dan nutrien didalamnya akan musnah.

6. Produk selalu tak ada stok

Produk di cawangan banyak yang sold out. Ramai sangat pelanggan yang beli. Permintaan melebihi produk. Nasib baik harga tetap sama kan. Antara produk yang selalu habis ialah
  1. Lecithin
  2. Alfafa Complex
  3. Ostematrix
  4. Sustainable release vita c
  5. Energizing Soy Protein ESP
Makin ramai rakyat Malaysia yang makan produk ni. Kilang pula jauh di Amerika, ambil masa nak replenish stok. Memang masalah besar betul.

7.  Mempunyai kesan sampingan yang banyak
Semasa mula mla mengambil vitamin SHAKLEE, ada kesan sampingan seperti badan terasa panas dan loya dan mual.
Lepas beberapa hari insyaallah ok. Ada pelanggan beli Set Bersalin SHAKLEE untuk cepat sembuh dan kembali bertenaga, tak sangka kulit makin cantik dan penyakit seperti gastrik dan resdung berkurangan. Memang kesan sampingan ambil produk SHAKLEE.

Masalah ini membuatkan mereka berfikir panjang untuk berhenti makan selepas bersalin kerana kesan sampingan yang memeningkan kepala ni.

8.Tiada silica gel di dalam botol vitamin SHAKLEE.
Menunjukkan vitamin ini adalah asli dan bukan dari bahan kimia sintetik.

9. Menghabiskan sebotol vitamin memerlukan tempoh masa yang lama.
Kita ambil contoh Zinc Complex berharga RM32 untuk 120 biji. Jika sehari makan sebiji, berapa lama nak habiskan ya? 120 hari kan bersamaan 4 bulan. Vitamin B pun sama. ESP pula tahan 2~3bulan berantung pada penggunaan. 

Memang masalah nak habiskan kecuali anda berkongsi dengan anak dan suami untuk makan bersama. Ya, insyaallah produk SHAKLEE boleh dimakan seisi keluarga. Cepat sikit habis.
 


*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. 
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Brunei, Indonesia, China dan Taiwan. 
Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui 
Email: shakleemiri[at]gmail[dot]com 
Call/Whatsapp: (60) 013-8298863 (Malaysia) 

Jumpa di next entry! 
gwEniirah

No comments:

Post a Comment

Pertanyaan atau komen? Post them here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...