Wednesday, November 13

Anak Kurang Selera Makan

Siapa yang ada anak tapi kurang selera makan sila angkat tangan! Okay, saya pun angkat tangan. \0/ Tapi semenjak saya memperkenalkan Meal Shake dengan anak sulung saya, dia semakin kerap menyusu dan lebih berselera untuk makan. Tak payah banyak, cuma sesudu sahaja untuk sehari sudah memadai.



 Zaman sekarang, semua nak pantas, semua nak segera, pemakanan anak-anak pun sering terabai. Jadi untuk ibu-ibu yang berkerjaya, kita sudah tentu ingin menyediakan yang terbaik untuk anak-anak kita. Meal Shake bukanlah substitute kepada pemakanan yang seimbang seperti yang terpapar di piramid pemakanan. Tapi Meal Shake membantu memberi nutrisi tambahan kepada si kecil kesayangan kita.

MEal Shake, Tambah Selera Makan Anak


Kebiasaannya, masalah kurang selera makan dikalangan kanak-kanak disebabkan oleh kekurangan zat & nutrisi tertentu.

Berdasarkan buku “What’s Eating Your Child“, tulisan Kelly Dorfman, seorang nutritionist terkemuka, kekurangan nutrisi berikut boleh menyebabkan selera makan anak terganggu:
  • Vitamin B Complex
  • Fosforus
  • Zat Besi
  • Zinc
Disinilah Meal Shakes Shaklee memainkan peranan.
Meal Shakes merupakan sejenis minuman berprotin yang diperkaya dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Di samping itu, Meal Shake juga boleh membantu melegakan sembelit si kecil kerana kandungan serat nya yang tinggi.



*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email: shakleemiri[at]gmail[dot]com
Call/Whatsapp: (60) 013-8298863 (Malaysia)

jumpa di next entry! gwEniirah

No comments:

Post a Comment

Pertanyaan atau komen? Post them here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...