Sunday, November 3

Set 3M - Set yang Memperkenalkan Saya dengan SHAKLEE

Apa itu Set 3M? Berkesankah Set 3M dalam perjalanan penyusuan saya?

Agen Shaklee Miri, Set 3M, Set Penyusuan
Set 3M
 Hendak seribu daya, tak nak seribu dalih. Kalau hati bertekad untuk menyusukan anak selama dua tahun, kita pasti dapat mencapai impian tersebut dengan izin Allah, mohon dimurahkan rezeki anak.

وَالْوَالِدَاتُ يُرْضِعْنَ أَوْلاَدَهُنَّ حَوْلَيْنِ كَامِلَيْنِ لِمَنْ أَرَادَ أَن يُتِمَّ الرَّضَاعَةَ وَعَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَكِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لاَ تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلاَّ وُسْعَهَا لاَ تُضَآرَّ وَالِدَةُ بِوَلَدِهَا وَلاَ مَوْلُودُُلَّهُ بِوَلَدِهِ وَعَلَى الْوَارِثِ مِثْلُ ذَلِكَ فَإِنْ أَرَادَا فِصَالاً عَن تَرَاضٍ مِّنْهُمَا وَتَشَاوُرٍ فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْهِمَا وَإِنْ أَرَدْتُمْ أَن تَسْتَرْضِعُوا أَوْلاَدَكُمْ فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِذَا سَلَّمْتُم مَّآءَاتَيْتُم بِالْمَعْرُوفِ وَاتَّقُوا اللهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرُُ {233}

“Para ibu hendaklah menyusukan anak-anaknya selama dua tahun penuh, yaitu bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan. Dan kewajiban ayah memberi makan dan pakaian kepada para ibu dengan cara ma’ruf. Seseorang tidak dibebani melainkan menurut kadar kesanggupannya. Janganlah seorang ibu menderita kesengsaraan karena anaknya dan seorang ayah karena anaknya, dan warispun berkewajiban demikian. Apabila keduanya ingin menyapih (sebelum dua tahun) dengan kerelaan keduanya dan permusyawaratan, maka tidak ada dosa atas keduanya. Dan jika kamu ingin anakmu disusukan oleh orang lain, maka tidak ada dosa bagimu apabila kamu memberikan pembayaran menurut yang patut. Bertakwalah kamu kepada Allah dan ketahuilah bahwa Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan.” (Al-Baqarah: 233).


Berbalik kepada supplement Shaklee Set Penyusuan 3M, apakah ia membantu menjayakan penyusuan susuibu?

Personally supplement ini adalah ibarat baja pada si ibu. Pemakanan hari ini yang menjurus kepada makanan segera tidak banyak membekalkan vitamin yang diperlukan oleh badan kecuali transfat yang banyak dan memudaratkan kemudian hari.
Pengambilan supplement adalah lebih kepada si ibu supaya bertenaga, sihat, emosi yang lebih stabil, tidak terlalu keletihan terutama yang bekerjaya.
Maka apabila si ibu membuat keputusan untuk menyusukan anaknya dan mengambil supplement, si ibu perlu pastikan

1. jadual pam yang konsisten supaya susuibu terus dapat dihasilkan

2. pengambilan air adalah sangat-sangat penting demi memastikan penghasilan susuibu lebih lancar.

Dalam set penyusuan Shaklee 3M mengandungi

ESP - untuk membina sel
Vitalea - multivitamin yang lengkap dengan formula zat besi
B com - membantu ibu lebih bertenaga, mood yang stabil dan ceria.
Vitamin C - meningkatkan antibodi tubuh memandangkan vitamin C adalah vitamin larut air dan mudah msunah maka penting untuk diganti.
Ostematrix - demi memastikan si ibu tidak terlalu keletihan walau bekerjaya.
Alfalfa - membantu mempercepatkan penghasilan susuibu.

PLEASE ALERT :
Alfalfa adalah dalam kategori herba. Ia tidak boleh diambil oleh pesakit SLE. Ibu yang melahirkan juga disarankan mengambilnya selepas 14 hari melahirkan. Walau ada ibu yang mengambilnya sejurus selepas melahirkan namun risau sekiranya si kecil mendapat jaundis maka lebih baik diambil selepas 2 minggu melahirkan.

Alfalfa ini mengandungi vitamin K. Ia berfungsi memekatkan darah. Maka pengambilan yang banyak sekaligus sangat tidak digalakkan sama sekali. Memang ibu akan dapati susuibu lebih pekat dengan pengambilan alfalfa tetapi kemungkinan juga susu akan terus tidak keluar sebab pengambilan air tidak mencukupi. So jangan lupa refer pengedar untuk konsultasi lebih lanjut.

Credit kepada Master Norita.





*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email: shakleemiri@gmail.com
Call/Whatsapp: (60) 013-8298863 (Malaysia)

jumpa di next entry!
gwEniirah

No comments:

Post a Comment

Pertanyaan atau komen? Post them here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...