Sunday, November 3

Apa yg Menarik Pasal Vitamin SHAKLEE?

Ramai yang bertanya apa yang menarik sangat pasal vitamin SHAKLEE. Berkesan ke? Personally bagi saya, ia amat berkesan terutamanya apabila saya perlu tenaga untuk menjaga dua orang budak (2 tahun dan 9 bulan) sendirian (tidak ada maid, tidak ada orang tua bersama, hanya bersendirian) ketika suami perlu pergi offshore untuk memenuhi tanggungjawab kerjanya.

Apabila saya mengandungkan anak kedua saya, saya nekad untuk menyusukan dia sehingga dua tahun. Dua tahun itu adalah tempoh yang pendek tetapi amat kritikal untuk tumbesaran manusia. Jadi saya bermula dengan MEMBACA. Saya beli buku panduan menyusu untuk ibu berkerja, download e-books percuma dari internet dan mula membaca. Dari membaca saya paham mengenai konsep Supply & Demand, pelbagai teknik untuk tingkatkan penghasilan susu dan tidak ada istilah "badan tidak ada susu" kecuali ibu tersebut sakit etc. Allah mencipta kita manusia dengan begitu ajaib sekali, mana mungkin dia lupa yang setiap ibu perlu memberi "makan" bayinya? Jadi, kalau ada yang merungut vitamin SHAKLEE tak berkesan dalam meningkatkan penghasilan susu, sila tuntut ilmu dari mr Google. hehehe. Ada pengedar yang over-claim makan vitamin SHAKLEE terus susu memancut-mancut itu adalah miracle, kerana tanpa pengepaman and direct feeding yang konsisten, badan kita akan ingat bayi kita tidak perlukan susu yang banyak. Simple as that. Kalau ada yang tak puas hati dengan statement saya, sila PM saya, kita bincang elok2 na.

Okay, back to basic.

Vitamin terbahagi kepada tiga jenis iaitu Semulajadi, Organik & Sintetik.

shaklee miri, berkesan ke shaklee

Vitamin Semulajadi
  1. Proses nak buat dia rumit dan leceh.
  2. Contoh vitamin C. Di ambil dari buah oren.
  3. Vitamin C di ekstrak secara semulajadi- tak boleh dipanaskan oleh mana-mana bahan pemanas sebab ia akan menghilangkan zat Vitamin C tu sendiri. Pengeringan di bawah cahaya matahari adalah teknik untuk mengekalkan nutrisi tersebut.
  4. Bonus untuk Vitamin C Shaklee- ia mempunyai bioflavonoids. Ape ke benda alah bioflavonoids ni? Senang cerita, bio ni tolong Vitamin C untuk dilepaskan secara perlahan-lahan dalam tubuh kita. Kalau sekali pop Vitamin C larut dalam badan, ia boleh membawa bahaya.
Vitamin Organik
  1. Proses dia mudah sikit berbanding vitamin semulajadi
  2. Buah oren tetap menjadi sumber pembuatan. Tapi pembuatannya melalui proses kimia
  3. Contoh Vitamin C lagi. Buah oren diambil dan dikeringkan di dalam alat pemanas, bukan bawah sunlight
Vitamin Sintetik
  1. Melibatkan banyak proses kimia.
  2. Beberapa proses dan bahan kimia dilakukan untuk menghasilkan sesuatu yang menyerupai sifat Vitamin C di dalam buah oren. Bukan ambil buah oren dah ni tapi ‘create’ vitamin yang menyerupai sifat, rasa macam Vitamin C dalam buah oren
  3. Sistem tubuh susah nak proses benda yang tak semulajadi ni, jadi pasti ada beberapa side effect yang tak di ingini bila ambil vitamin sintetik
Sumber: Supplements Exposed, ditulis oleh Dr Brian Clement

Saya percaya kita semua mesti pilih yang semula jadi. Cukup lah kita tempek bahan kimia di atas muka, cuci badan guna sabun yang ada bahan kimia, jadi makan pun takkan lah nak bahan kimia, kan? So, macam mana caranya untuk pastikan vitamin yang diambil kita adalah yang semulajadi?

Cara Nak Kenal Vitamin Semulajadi:
  1. Dalam botol tu tiada silica gel sebab vitamin semulajadi tak perlukan preservation berbanding vitamin sintetik
  2. Vitamin tu tak busuk dan tak gelap
Cara yang begitu mudah sekali. Vitamin SHAKLEE tiada silica gel, tak busuk dan tak gelap. Jadi, pilihlah yang semula jadi, pilihlah SHAKLEE.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email: shakleemiri[at]gmail[dot]com
Call/Whatsapp: (60) 013-8298863 (Malaysia)

jumpa di next entry!
gwEniirah

No comments:

Post a Comment

Pertanyaan atau komen? Post them here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...