Tuesday, April 23

Vitamin Rambut Anda!

Rambut gugur selepas bersalin? Atasilah dengan cara pemakanan anda!


Ada banyak faktor yang boleh menyebabkan keguguran rambut. Bagi yang baru lepas bersalin, hormon mungkin punca utama rambut mula gugur. Genetik, pemakanan yang kurang berkhasiat, umur, radiasi dan kemoterapi, stress malah penurunan berat badan secara mendadak boleh menyumbang kepada keguguran rambut.

Seperti yang saya telah janjikan di entri sebelum ini, keguguran rambut boleh diatasi dengan menjaga pemakanan kita. Kebersihan rambut juga perlu dijaga dengan menggunakan shampoo yang sesuai. Bagi sesiapa yang kerap berpeluh dan memerlukan rambut kerap dicuci, adalah disarankan untuk menggunakan shampoo yang lembut kepada rambut (mild).

Berikut adalah cadangan pengambilan vitamin untuk penjagaan rambut:
1) Zinc (Zink) - Akar rambut menjadi lemah jika badan kekurangan zink. Rambut mula bercabang dan keupayaan untuk menghasilkan rambut baru turut terbantut. Pengambilan zink menggalakkan penghasilan sel-sel baru serta menguatkan rambut dari akarnya.

2) Vita-Lea® - Merupakan produk paling komprehensif dari Shaklee. Ia mengandungi 24 jenis vitamin yang amat diperlukan oleh badan kita. Ia mampu membantu mengekalkan kesihatan tubuh badan.

3) Energizing Soy Protein - Kegemaran kami sekeluarga! Entri lepas-lepas, saya sudah menyatakan pelbagai faedah pengambilan ESP. Pengambilan protein amat penting dalam pertumbuhan sel-sel baru. So, kalau ingin adanya rambut baru, pastikan pengambilan protein anda cukup.  

Selain pengambilan vitamin, anda boleh mengawal keguguran rambut dengan pemakaian shampoo yang sesuai i.e. kurang bahan kimia atau shampoo organik yang "lembut" pada rambut dan kulit rambut anda. ProSante® merupakan salah satu rangkaian penjagaan rambut dari Shaklee®.

hair care, rambut gugur, bersalin, lost
Set Penjagaan Rambut SHAKLEE

Saya akan huraikan lebih lanjut mengenai rangkaian penjagaan rambut ini di entri masa depan okay! Jangan ketinggalan!


*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.


Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Call/Whatsapp: 013-8298863

Jumpa di next entry!

No comments:

Post a Comment

Pertanyaan atau komen? Post them here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...