Monday, April 15

Bancuh mcm bancuh susu!

ESP merupakan kegemaran kami sekeluarga. Kami bancuh bersama horlicks, ribena, kiwi, milo dan byk lagi. Rasanya sangat sedap di samping membekalkan nutrisi yang diperlukan oleh badan kita. Seperti yang dijanjikan pada entri yang lepas, di sini saya akan menerangkan kehebatan ESP.

ESP menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Asid amino merupakan "building blocks" untuk protein. Untuk memahami kepentingan asid amino, kita perlu terdahulu faham dan tahu kepenting protein.

ESP protein
Protein merupakan struktur asas setiap kehidupan, dari sebesar ikan paus hingga sekecil kuman, semuanya terdiri daripada protein. Proses pembaharuan platelet darah dan sel darah putih memerlukan protein. Setiap 24 hari, kulit manusia perlu diperbaharui dan ini hanya akan dapat dilakukan dengan adanya protein. Sumber terbaik untuk 9 asid amino adalah seperti daging, telur, ayam, ikan dan juga hasil tenusu yang lain. Satu hidangan ESP adalah bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu. Ia amat mudah diserap oleh tubuh manusia dan tidak mengandungi kolestrol dan acid uric.

Pada zaman yang serba nak cepat ini, kita sering kali memandang ke arah makanan yang dapat dimasak dan dihidang dengan cepat. Fast food merupakan kegemaran kanak-kanak termasuk ibu bapa. Kandungan nutrien yang terhapus semasa proses memasak/menggoreng menyebabkan badan kita tidak memperoleh kandungan protein yang mencukupi malah menyerap minyak-minyak yang tinggi dengan kolestrol. Oleh itu, saya memberi keluarga saya produk yang terbaik untuk kesihatan kami sekeluarga. Tidak apa berbelanja duit untuk membeli supplement kerana kita semua ingin kekal sihat dan kuat. Kalau kita boleh keluar duit makan di kedai fast food berbelanja membeli jajan, kenapa tidak ke supplemen yang sudah semestinya baik untuk kesihatan kita?

Antara kebaikan pengambilan protein atau ESP secara khususnya:
1. Awet muda
ESP mengandungi asid amino yang membantu dalam proses pembinaan otot, rambut, darah, kuku, kulit dan sebagainya.

2. Hormon semulajadi
ESP mengandungi isoflavon yang memberikan fungsi yang sama seperti hormon wanita. Tapi ini tidak bermakna kaum lelaki tidak boleh consume ESP ini ya!

3. Menurunkan kadar kolestrol
Soya protein merupakan makanan yang mengandungi kolestrol "baik" yang tinggi (High Density Lipoprotein - HDL).

4. Mecegah prostat kanser di kalangan kaum lelaki
Elemen genistein dalam soya terbukti dapat menghalang sel badan menjadi sel kanser dengan menghapuskan radikal bebas yang mampu menyebabkan mutasi DNA.

5. Kulit tegang dan berseri
ESP membantu merangsang pertumbuhan kulit dan otot baru, memudar dan menghilangkan kedutan. Ia juda mempercepatkan proses pemulihan luka dan parut hilang dengan lebih cepat.

6. Pembekal tenaga segera
Di samping mengenyangkan, ESP turut membekalkan tenaga (protein) di samping karbohidrat dan lemak.

Selain yang disenaraikan di atas, ESP juga membantu membaiki masalah rambut beruban dan gugur, memejalkan payu dara, mencegah migrain dan mengembalikan seri wajah. Sebagai ibu yang masih menyusukan bayi, pengambilan ESP membantu dalam memekatkan susu ibu. ESP sudah tentu boleh dijadikan makanan tambahan yang terbaik! Jadi kepada sesiapa yang ingin mendapatkan produk hebat ini sila hubungi saya seperti nombor yang di bawah.

sumber protein terbaik, protein, awet muda, ESP


Untuk anak saya yang paling sulung (1.5 tahun), saya bancuhkan ESP bersama susu sebelum dia tidur agar dia berasa kenyang dan tidak bangun menyusu pada tengah2 malam. Untuk suami tercinta pulak, saya bancuhkan bersama horlicks untuk sarapan dan ribena sebelum tidur. Untuk diri sendiri pulak, saya bancuh bersama milo untuk minum pagi dan minum petang sebelum sesi perahan susu di ofis.


No comments:

Post a Comment

Pertanyaan atau komen? Post them here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...