Friday, April 19

Khas untuk Ibu Hamil.

In my previous post, I've talked on the importance of taking vitamins or supplements during pregnancy. In this post, I shall promote to you the ideal set for pregnancy from Shaklee®. 

Saya sangat percaya gaya seorg ibu terutamanya dari segi cara pemakanan mempengaruhi kesihatan bayi. Seorg ibu seharusnya mengambil pemakanan yg seimbang bagi memastikan dirinya serta bayi dalam kandungan mendapat nutrisi yg mencukupi untuk membesar. Berikut adalah set kehamilan mengikut trimester.


Pregnancy Shaklee Essential Vitamin, set J

Pregnancy Shaklee Essential vitamin, set j

Apakah kegunaan setiap vitamin di atas? Apakah tidak cukup jika saya mengambil pemakanan yang tertera seperti di piramid pemakanan? Percaya atau tidak, proses memasak mampu memusnahkan nutrisi yang terkandung dalam makanan. Jadi makanan tambahan seperti vitamin amat digalakkan di kalangan ibu-ibu mengandung.

Vita-Lea® Shaklee - mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayur-sayuran dan buah-buahan. Setiap tablet disaluti oleh serbuk nutrisi - spirulina.

B-Complex Shaklee - mengandungi 8 komponen penting Vitamin B, termasuklah biotin dan asid folik yang amat penting untuk ibu mengandung. Selain membantu tumbesaran bayi, ia juga berupaya membantu ibu melawan tekanan (stress) dengan memastikan kesihatan fungsi saraf.

Vita-C Sustained Release - meningkatkan sistem imun badan dan membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik. Ia juga mampu mengekalkan kolestrol sihat dan mengelakkan ibu daripada diabetis.

Ostematrix (Calsium) - mengandungi garam mineral dari Dead Sea, kalsium, magnesium, fosforus dan Vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron. Ia mampu membantu ibu mengandung yang kerap mengalami kekejangan dan gusi berdarah.

OmegaGuard - minyak ikan yang diekstrak dari ikan laut air sejuk dan mengandungi 7 jenis asid lemak (rangkaian penuh) termasuk EPA, DHA, ALA dsbnya. Ia membantu tumbesaran dan perkembangan otak bayi dalam kandungan. Penting semasa trimester ke-3 iaitu semasa perkembangan otak bayi berlaku dengan pesat.


*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Penghantaran Shaklee Miri, Sarawak, Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email: shakleemiri@gmail.com
Call/Whatsapp: 013-8298863

 jumpa di next entry!

No comments:

Post a Comment

Pertanyaan atau komen? Post them here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...