Sunday, February 16

Shaklee Miri: I love Breastfeeding.

I super love talking about breastfeeding. Pengalaman yang amat menarik walaupun Khaleef baru berumur 1 tahun.  Walaupun bekerja, ia tidak mematahkan semangat saya utk menyusukan Khaleef hingga dia genap 2 tahun. 2 tahun itu tempoh yang cukup singkat.


“Para ibu HENDAKLAH menyusukan  anak-anaknya selama DUA TAHUN PENUH, iaitu bagi yang ingin MENYEMPURNAKAN  penyusuan itu”  
– Surah Al-Baqarah, Ayat 233
Tahukah susu formula dipasarkan dgn tagline bahaya susu formula utk golongan kaya dan susu ibu utk org miskin? Tapi kini semakin ramai ibu tahu mengenai kepentingan menyusukan anak sehingga mereka wean-off naturally.

Saya bukanlah bayi yg disusukan dengan susu ibu kerana zaman ibu saya, susu formula cukup famous. Saya minum dumex yg ketika itu boleh dikatakan susu utk "orang kaya".Penyusuan ini perlukan ILMU. Kenapa saya cakap perlukan ilmu? Apabila susu merundum apa kita buat kalau tak punya ilmu? Kita akan ingat anak-anak sudah tak minat dgn susu kita sedangkan hakikatnya anak-anak tak minat cium bau perfume baru kita.
Ilmu, dengan ilmu kita akan berusasha utk selidik apa masalah penyusuan kita. Mungkin susu kita terlebih masin kerana baru sahaja telan sepeket Oral Rehydration Salt kerana kita cirit birit. Mungkin anak-anak kembung perut tak selesa dibaringkan di lap kita. Ada byk sebab, yang penting kita selidik dulu.

Untuk para ibu yang baru menimang cahaya mata, tetapkan target anda, jgn putus asa. Semoga breastfeeding journey anda as sweet as you, mother. Hubungi saya utk free consultation utk topik breastfeed, will be very happy to assist you!


Penghantaran product Shaklee ke seluruh Malaysia, Brunei, Indonesia, China dan Taiwan. COD boleh dibuat di Miri tanpa sebarang cas!

Untuk maklumat lanjut untuk keahlian / pembelian produk atau jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email: shakleemiri[at]gmail[dot]com
Call/Whatsapp: (60) 013-8298863 (Malaysia)

jumpa di next entry!
gwEniirah

No comments:

Post a Comment

Pertanyaan atau komen? Post them here.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...